niedziela, 10 marca 2013

Niedzielne śniadanie w wersji light – gofry z bitą śmietaną i dżemem rabarbarowym.


Gdzieś tam na dnie szafy znalazłam gofrownicę, której jeszcze nigdy nigdy nie używałam – czas najwyższy to nadrobić. Gofry w wersji light są zgodne z dietą dukana. Dżem rabarbarowy również dozwolony w II fazie gdyż rabarbar to warzywo. 
gofry light z bitą śmietaną i dżemem rabarbarowym dieta dukana, gofry, dukan
Składniki na gofry:
  • 125 g twarogu
  • 3 łyżki otrębów (2 owsiane, 1 pszenna)
  • 7 tabletek słodzika
  • 1 jajko
  • Aromat waniliowy
  • 0,5 łyżeczki sody
  • 2 łyżki mleka
Składniki na bitą śmietanę:
  • 1 białko
  • 5 tabletek słodzika
  • 100 g serka homogenizowanego
Przygotowanie gofrów:

Tabletki słodzika rozkruszyć i zmiksować z resztą składników. Gofrownicę lekko natłuścić za pomocą nasączonego olejem ręcznikiem papierowym. Opiekać ok. 5 min, wszystko zależności od mocy gofrownicy.

Przygotowanie bitej śmietany:

Tabletki słodzika rozkruszyć i zmiksować z białkiem na sztywno. Za pomocą drewnianej łyżki łączymy serek z białkiem.

Gofry podajemy z bitą śmietaną i kleksem dżemu rabarbarowego.
gofry light z bitą śmietaną i dżemem rabarbarowym dieta dukana, gofry, dukan
Smacznego!

4 komentarze:

  1. Hej, te gofry mi się podobają! Chociaż nie jestem na diecie, ciekawi mnie, jak smakują takie zrobione z twarogu. Będę musiała wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. są chrupiące, słodkie i niczym nie odstawają przed standardowymi goframi :)

      Usuń
  2. przepis do wypróbowania ;)

    OdpowiedzUsuń