piątek, 28 grudnia 2012

Kurczak z warzywkami i jajkiem

Odkąd pamiętam mam słabość do wszystkiego, co egzotyczne, azjatyckie, indyjskie itp… dlatego też moje pierwsze danie obiadowe to: no właśnie, nie wiem jak to nazwać – czyszczenie lodówki?
Może: kurczak z warzywami i jajkiem?!


Składniki:

  • pierś z kurczaka
  • ryż
  • 2 jajka
  • marchewka
  • kapusta pekińska
  • pieczarki
  • cebula
  • czosnek
  • olej
  • sos sojowy ciemny
  • przyprawy: kurkuma, sól czosnkowa, przyprawa do kurczaka
 Wykonanie:

Ryż gotujemy razem z kurkumą ok. 7 min. Odcedzamy i odstawiamy.
Na gorącej patelni smażymy cebulę z czosnkiem, dodajemy drobno pokrojone pieczarki, marchewkę oraz kapustę pekińską. Wszystko przyprawiamy solą czosnkową. Dusimy aż będzie miękkie. Od czasu do czasu można delikatnie podlać wodą.
Miałam wcześniej ugotowaną pierś z kurczaka, więc ją tylko pokroiłam w kostkę i podsmażyłam na patelni.
Roztrzepane jajka wylewamy na patelnie i smażymy z obydwu stron, następnie kroimy w paseczki.
Warzywka, kurczaczka i jajko umieszczamy na patelni, dodajemy sosu sojowego ciemnego (uwielbiam) i mieszamy. Jeszcze chwilkę dusimy i JEMY!

kurczak z warzywami i jajkiem, chińszczyzna, kulinariozum

Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz